Sunday, August 6, 2017

UMPAN KEGEMARAN AKU MEMBURU PATIN SUNGAI LANGAT

lebih harum dan wangi lebih baik
Sebelum ini aku belum lagi terjerat memancing ikan patin sungai Langat walaupun selalu diajak oleh kekawan. Bukan tak nak tapi betul la seperti orang kata 'tak kenal maka tak cinta'. Nak jadi cerita, Aku dapat seorang kawan yang sesama menjaring ikan di pantai Klanang. Selain menjaring, dia ni juga selalu turun muara sungai Langat memburu patin liar. Oleh kerana nak jaga hati kawan aku pun ikut juga dia memburu patin liar sungai Langat. 
Aku guna umpan roti gardenia sahaja sebab malas nak cari buah lakum atau berembang. Aku gaul paste strawberry yang aku bancuh dengan paste pisang dan juga paste nenas. Nak jadi cerita lagi, umpan aku memang mengena sangat  berbanding umpan kawan aku tu. Apa lagi, jalan menegak la aku apabila berjumpa dengan dia. Hahahahaha...
Setahu aku ramai kaki pancing kat Sungai Langat ni guna roti gardenia kosong ataupun gaul dengan paste biasa sahaja, tetapi dengan penggunaan paste yang lebih baik mendatangkan hasil yang jauh lebih baik. Aku syorkan la kalau ada umpan yang power-power tu keluarkan sahaja.
Aku guna paste strawberry 2Fly sahaja kerana murah dan bau bolehnya boleh tahan.

1 comment:

  1. Bosan tidak tahu mau mengerjakan apa pada saat santai, ayo segera uji keberuntungan kalian
    hanya di D*EW*A*P*K / pin bb D87604A1
    dengan hanya minimal deposit 10.000 kalian bisa memenangkan uang jutaan rupiah
    dapatkan juga bonus rollingan 0.3% dan refferal 10%

    ReplyDelete

AKU SEORANG PEMANCING

My photo
sepang, selangor, Malaysia
Selain memancing, aku juga berminat dengan aktiviti ronda-ronda mengembara. Dengan itu, selain cerita memancing aku juga boleh menulis cerita-cerita perjalanan pengembaraanku.

SECUBIT UMPAN

Terima kasih kerana sudi membaca. Jadilah rakanku Terima kasih