Friday, March 18, 2016

LUBUK BANDANG KELONG POZI

lubuk bandang tu belakang bilik mengikut arus pasang
Sekitar 5 tahun lepas aku tak kenal pun ikan bandang. Bertahun memancing aku tak pernah dapat dan tak pernah lihat orang dapat, Secara tetiba sahaja ikan bandang ini menyerang kelong Pozi . Pernah beratus kali strike ikan bandang di kelong Pozi. Pada awalnya ikan ni bermusim masuk ke kelong Pozi tetapi sejak kebelakangan ini ikaan bandang seperti dah sepanjang tahun berada di sekitar kelong Pozi. 
Kalau sesiapa nak cuba memaancing bandang tu boleh la ke kelong pozi semasa air berarus dan sebaiknya kena senyap semasa memancing. Aktif menyambar  umpan udang hidup semasa arus berkembang pasang.
Cuma satu sahaja masalah dengan ikan bandang ni pandai melepaskan diri setelah menyambar umpan. Adakala berpuluh kali strike tetapi tiada seekor pun berjaya dinaikan. Mungkin kejahilan aku yang tak pandai melayan atau ikan tu yang terlebih pandai melepaskan diri. Cakap pun tak guna, apa kata anda sendiri pergi cuba mungkin anda lebih arif cara melayan ikan bandang.

barisan bandang terbanyak aku pernah dapat di kelong Pozi

2 comments:

  1. Hal yang tidak pernah terbayankan kini menjadi kenyataan dengan keluargaku,,,untuk AKI.NAWE kami ucapkan banyak terimakasih karna berkat bantuannya ALHAMDULILLAH keluarga kami bisa lepas dari hutang dan masalah,karna nomor “GHOIB”untuk pasang togel,hasil ritual KI NAWE meman benar2 merubah nasib kami hanya sekejap,dan disitulah aku berkesempatan kumpulkan uang untuk buka usaha kembali,karna baik rumah sudah disita,,warung makan jg sudah bangkrut,,tapi itu semua aku masih tetap bertahan hidup dengan anak istriku,,walau cuma kontrak tapi aku tetap bersabar dan akhirnya KI NAWE lah yang bisa merubah nasib kami..KI NAWE orang paling bersejarah kepada keluarga saya…!!! Kepada teman2 yang di lilit hutang dan ingin merubah nasib baik dari pada sekaran HBG: 085=218=379=259=AKI NAWE,dengan penuh harapan INSYAH ALLAH pasti tercapai dan sudah terbukti.

    ReplyDelete
  2. Banyak betul iklan bukan bukan..huhuhu

    ReplyDelete

AKU SEORANG PEMANCING

My photo
sepang, selangor, Malaysia
Selain memancing, aku juga berminat dengan aktiviti ronda-ronda mengembara. Dengan itu, selain cerita memancing aku juga boleh menulis cerita-cerita perjalanan pengembaraanku.

SECUBIT UMPAN

Terima kasih kerana sudi membaca. Jadilah rakanku Terima kasih